Kalorilaskuri

GARMIN 110 sykemittari/GPS:n kalorit versus kalorilaskurin kulutuskalorit

GARMIN 110 sykemittari/GPS:n kalorit versus kalorilaskurin kulutuskalorit

Keskustelun päävalikko > Välineet, laitteet ja varusteet > GARMIN 110 sykemittari/GPS:n kalorit versus kalorilaskurin kulutuskalorit

Jos olet jäsen, kirjaudu tästä!

Vastaa

 
Hei, kiinnostaisi tietää, miksi kalorilaskurin kulutetut kalorit eroavat niin paljon oman sykemittari/GPS:n kalorikulutuksesta.
Tässä Garmin 110:n lukemat, sykevyö käytössä ja laitteessa päivitetyt päivän kilot.

24.2.2015tiistai
ToteutunutJalan
0t 54min, yhteismatka 4,7 km18:00juoksua 40min ilman koiraa ja 15min kävelyä koiran kanssa 326 kcal, keskiarvo119 bpm, max syke keskiarvo bpm,157 bpm.

Kuitenkin kalorilaskuri antaa 0t 40min0 km19:00Juoksu, 08 km/h (erittäin kevyttä) 565 kcal ja 0t 15min0 km 19:00Kävely, 5 km/h (kohtalaisen ripeä)91 kcal eli yhteensä huimat 656 kcal. Tuohan on lähes tuplat Garminin lukemista. Juoksutahtihan ei ole näillä kiloilla todellakaan huima, mutta alle tuon 8 km/h lukemaa ei ole kalorilaskurissa.

Kumpaa lukemaa pitäisi uskoa...
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 26.2.2015
Viestejä 2
0
 

Onko jälkimmäinen arvo peruskulutuksen kanssa vai ilman?

Oletko kokeillut laittaa tuohon 40 min / 4,7 km ihan vaan kävelynä, stemmaako silloin kalorit? Tai siis sen "kävelijän" siihen eteen ja sitten minuutit ja määrät?

Itsellä ongelma on enemmän toiseen suuntaan, koska sykkeet huitelevat korkealla. Sun syke on kuitenkin myös juoksussa kohtalaisen alhaalla, ainakin mun näkökulmasta.

Itse luottaisin enemmän sykemittarin lukemaan. Johdonmukaisesti joka tapauksessa kirjaisin jomman kumman mukaan ja tsekkailisin sitten kehittymiskäyrän suhdetta mahdolliseen painonpudotukseen.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 26.2.2015
Viestejä 22
0
 

Jep, nyt sain täsmäämään, kun laitoin kävelyksi 5 km per h. Tuli suurinpiirtein tuo 326 kcal, tämä siis peruskulutus mukaanlukien. Mulla tuo syke on ihan perusolemisella siinä 50 luokkaa. Kiitos, nyt sitten käytän mittarilukemia!
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 26.2.2015
Viestejä 2
+1
 

 

Vastaa
Keskustelun päävalikko > Välineet, laitteet ja varusteet > GARMIN 110 sykemittari/GPS:n kalorit versus kalorilaskurin kulutuskalorit