Kalorilaskuri

-1000 kaloria -laihduttaako?

-1000 kaloria -laihduttaako?

Keskustelun päävalikko > Ravinto > -1000 kaloria -laihduttaako?

Jos olet jäsen, kirjaudu tästä!

Vastaa

 
Hei, Olen aloittanut laihdutuksen ja kuntoilun 4 viikkoa sitten(silloin 107kg). Pari päivää sitten tutustuin kalorilaskuriin ja olen nyt täyttänyt ruokapäiväkirjaa muutamia päiviä. Laihdunko -1000 kaloria kulutuksesta syömällä ja mitä vauhtia eli mitä on odotettavissa. Kahtenä päivänä paino noussut 100g, vaikka olen harrastanut liikuntaa ja kirjannut syömiset tarkkaan? Olisin kiitollinen kaikista kommenteista, kiitos etukäteen.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Viestejä 6
0
 

Tonnin vaje on oikein mainio. Kilo viikossa taitaa olla laskurin antama veikkaus pudotustahdista.

Älä ainakaan lisää vajetta; kropan täytyy kuitenkin saada energiaa, jotta se "pysyy käynnissä" eikä peruskulutus laske.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 34
0
 

Suurimman osan kohdalla liian pieni kalorimäärä vaan jarruttaa laihtumista.. nopeammin laihtuu oikeesti syömällä kunnolla ja enenmän.. jos painoa on paljon, voi vajekin olla enenpi kuin sen viisisataa, mutta yli 1000 kaloria vajetta taitaa olla melkein kaille liikaa

Itellä vaje keskimäärin 700 kaloria päivässä, ja paino putoaa 500-800 grammaa viikossa tasaista tahtia.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 146
0
 

Jape99, älä vielä huolestu painon pienistä nousuheilahteluista. Todennäköisesti liikunta kerää vain nestettä elimistöön. Hyvänä vinkkinä kehottaisin välttämään vaa'alle nousua kovan treenin jälkeisenä päivänä. Itselläni saattaa olla jopa 500g enemmän painoa tuolloin, mutta seuraavana päivänä nestetasapaino taas tasautuu. Tonnin vaje kuulostaa muuten hyvältä.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 63
0
 

Heh käytännön vinkkejä mun kokoselle 79 kg:

Kusella käynti voipi pudottaa painoa jopa puoli kiloa.
Paskalla käynti yli puoli kiloa.
Yöhikoilu voi vaikuttaa painoon helposti kilon.
Epäsäännöllisestä ruokailusta / määrästä johtuva mahalaukussa olevan ruoka / neste voi vaikuttaa painoon melkein 2 kiloa.
Kova iskevä liikunta voi vaikuttaa painoon n. 1.5 kg
Paino voi nousta vaikka vyötärö kapenee.
Alkoholi voi tuoda lisää kiloja n. 2kg (ne ei välttämättä lähde pois :( - melkein aina kumminkin)

Ps. Olen tällä hetkellä 2.4 kiloa painavampi kuin teoria sanoo (monta syytä tuosta edeltä ;) ). Uskoisin, että kolmessa päivässä olen taas n. teoriapainossa.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 369
0
 

-1000 kaloria on lähes minkä kokoiselle ihmiselle tahansa liikaa.
Jos kilot on pitkän ajan kuluessa kerätty, ei ne 1kg/vko kauaa pois lähde (saati pysy poissa)..

Ekana lähtee nesteet joka tapauksessa, mutta tiedoksi, että vauhti tulee pienemään.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 739
0
 

Eiköhän tuo -500 kcal oo se optimi, jos haluaa tehokkaasti ja terveellisesti laihduttaa.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 836
0
 

 Jaanafever kirjoitti...
-1000 kaloria on lähes minkä kokoiselle ihmiselle tahansa liikaa.
Jos kilot on pitkän ajan kuluessa kerätty, ei ne 1kg/vko kauaa pois lähde (saati pysy poissa)..
Tähän kyl kaipais vähän perusteluja.

Itselläni 28 kg tippunut noin tonnin vajeella. Miksi tonni on liikaa, jos esimerkiksi syö päivittäin noin 1600 kcal ja kasvattaa vajeen tuonne liikunnalla? Miksi kilot muka tulevat takaisin, onko nopeasti poltettu läski jotenkin huonommin poissa kuin hitaasti poltettu?

Oletetaan tietysti, että syö riittävästi prodea, kasviksia ja muutenkin tekee homman oikein.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 34
0
 

Mä luulisin että kun painoa on paljon, niin se 100 kalorin vaje suhteessa siihen peruskulutukseen on aika "pieni", ja siten ok.. mutta mitä kevyempi on sitä pienenpi peruskulutuskin. eli jos n. 60 kiloinen pitää vajetta sen 1000 kaloria, on se jo suhteessa koko päivän kaloreihin niin paljon, että elimistö alkanee pohtia että ruoka loppuu ja alkaa pihtaamaan läskejä.


tarkoitin.. että hyvin kevyellä ihmisellä saattaa tonnin vajeella jäädä päivän ruokasaldo jo alle 1200 kalorin vaikka liikkuisikin..
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 146
0
 

Kiitos kovasti infosta ja vinkeistä. Täytyy varmaan syödä monipuolisesti ja kuunnella kroppaa niin ehkä sen oman optimaalisen kalorivajeen löytää(ja välillä vilkuilla painoakin).
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Viestejä 6
0
 

Hmm... mutta eihän suuri paino sinällään suurta kulutusta takaa. ;)
Kehonkoostumuksesta riippuu paljonkin miten paljon ihminen energiaa käyttää. Riippuu myös siitä mistä kaloreista tuo -1000 lasketaan: jos aiemmin on mennyt päivässä yli 4000 kcal ruokaa niin toki voi mennä 1000 kalorin vajeella helpostikin, mutta mitä lähemmäs minimiä (1200 kcal / miehillä muistaakseni 1500) mennään, sitä helpommin vajetta tulee liikaa ja painonpudotus jumahtaa.

Esim. itse söin dieetilläkin sen 1500 kcal ja olin silloin siinä 160cm/50-52kg ja laihduin. Vajetta tehtiin liikunnalla ja silloinkin se pyöri siinä -500 kohdilla. Eli ei se suuri vaje lyhyessä ajassa sitä pysyvää painonpudotusta takaa (vähän sama kuinv etäisi nesteenpoistajia ja sitten kuvittelee laihtuneensa 4 kiloa parissa viikossa). Malttia peliin ja kannattaa lukea paljon painonpudotuksesta ja kehon toiminnasta niin homma palkitsee pidemmällä tähtäimellä kun kilot eivät tule takaisin tavoitepaino saavutettua ja sitten on välillä varaa syödäkin vähän mitä sattuu kun homma viikolla toimii hyvin :)
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 739
0
 

Ihan HIMMEESTI muistan, että joku suomalainen olisi väitellyt laihdutuksesta ja saanut optimivajeeksi 400 kcal. Silloin lihaksista ja aivoista lähti vain hitunen pois.

No toi 400 ei varmasti ole tarkka, mutta antaa sopivan suuruusluokan.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 369
0
 

Itse laihdutin aikanaan vastaavalla hevoskuurilla 10 kg 2 kk:ssa synnytysteni jälkeen, heti kun imetyksen lopetin. Menin 60-kiloisesta alaspäin ne 10 kg, sen jälkeen vielä 3 kg hitaammin, kunnes olinkin aika ohut. Pääni oli ihan pyörällä pari ensi viikkoa.. Onnistui, mutta en voi suositella kenellekään. ehtii sitä turvallisemminkin laihtua.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 352
+1
 

 Braveslice kirjoitti...
Ihan HIMMEESTI muistan, että joku suomalainen olisi väitellyt laihdutuksesta ja saanut optimivajeeksi 400 kcal. Silloin lihaksista ja aivoista lähti vain hitunen pois.

No toi 400 ei varmasti ole tarkka, mutta antaa sopivan suuruusluokan.
Hieroo silmiään :) :D Hihi Nauraa hysteerisesti nyt selvisi miksi supermallit ovat usein hieman.... hmmm... hitaita. Hihi *sarkastinen heitto vain*
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 30.9.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 2802
+1
 

 sugarmindy kirjoitti...
 Braveslice kirjoitti...
Ihan HIMMEESTI muistan, että joku suomalainen olisi väitellyt laihdutuksesta ja saanut optimivajeeksi 400 kcal. Silloin lihaksista ja aivoista lähti vain hitunen pois.

No toi 400 ei varmasti ole tarkka, mutta antaa sopivan suuruusluokan.
Hieroo silmiään :) :D Hihi Nauraa hysteerisesti nyt selvisi miksi supermallit ovat usein hieman.... hmmm... hitaita. Hihi *sarkastinen heitto vain*
Palkinto
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 1.10.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 1003
0
 

Siinä on vaan se, että kun alussa lähtee nesteet joka tapauksessa ja sitten lähtee paljon muutakin kuin vain rasvaa, niin sitä suuremmalla syyllä kaikki se mikä tulee takaisin on prosentuaalisesti enemmän rasvaa eikä esim. lihasta kuin alunperin.

Tuollaisen kuurin vetäessä lähtee lihasta läskin ohella ja kun kulutus silloin pienenee (iso paino ei meinaa isoa kulutusta) ja nälkä kasvaa liian suureksi (liian iso vaje) ja syö --> suurin osa takaisintulevista kiloista on rasvaa, jolloin lopputuloksena saatat painaa enemmän kuin alussa ja prosentuaalisesti sinussa on enemmän rasvaa kuin ennen pikadieettiä.

Mutta toki, kuten sanoin: riippuu mistä se tonnin vaje lasketaan... ;)
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 1.10.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 739
0
 

Laihduttaa.

söin näin viime talven ja -25 kg, (korkeintaan 400kcal päivässä, pari kertaa kuussa vapaasti) mutta tosin terveellisiä ruokailutapoja ei opi ja näin olen siis täällä taas painon noustua 8 kg kesän aikana :)
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
la 2.10.2010
Viestejä 5
0
 

Nykyisin on Nutriletit ynnä muut vastaavat valmisteet, itse aikoinaan laskeskelin tietämistäni ihmisen ravintotarpeista sen aika lailla tuoremehuun perustuneen dieettini. Lääkärillä neuvotaan käymään, jos tuollaista tosi vahvaa laihdutusta suunnittelee. Tuon ruokavalion päivittäinen kalorimäärä oli 500-600 kcal, mutta olen aika pienikokoinen, pienen puoleinen peruskulutuskin.

Minulla tulos oli riittävän pysyvä - yli 20 vuotta, mutta nopean vaiheen jälkeen jatkoinkin hidasta laihduttamista joitakin aikoja.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
la 2.10.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 352
0
 

Heh, Nutrileteissa on sokeria, joka ei tee ihmistä kylläiseksi... ;)
En suosittelisi. Kellekään. Ever.

Messy90 tuossa jo totesikin, että niin sitä ollaan taas täällä. Se 1200kcal suojaraja on KL:ssä syystä...
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ma 4.10.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 739
0
 

Itse olen vain vähän käyttänyt tuota Nutrilettia, lähinnä joskus pika-aamiaisena. :)
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ma 4.10.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 352
0
 

Mä nutrasin ekat 5-8 kiloa, sitten jatkoin laskurissa, ja nykyisin satunnaisesti jos iskee hervoton nälkä vauhdissa kaupungilla niin saatan hakea pika apuun nutrilet suklaapatukan.. nykyisin tosin aika harvoin tarvii kun työnpuolesta on aina ruoka aikaan kotona..
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ma 4.10.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 146
0
 

 Braveslice kirjoitti...
Ps. Olen tällä hetkellä 2.4 kiloa painavampi kuin teoria sanoo (monta syytä tuosta edeltä ). Uskoisin, että kolmessa päivässä olen taas n. teoriapainossa.
4 päivää ja 0.8 kg alle teorian
Mutta sitten meneekin kummalliseksi
7 päivää ja 2.0 kg ALLE teorian.

Eli paino laski viikossa 4.4 kg ja trendi on pikasyöksyä alaspäin edelleen. Ainut muutos jonka tein oli siirtyminen minimaalisesta aamupalasta 30% koko päivän kcal tarpeesta ja leivän ottaminen takaisin kuvioihin täysipainoisesti (laskin kcal tavoitetta - eli mahtui mukaan) Onkohan tässä nyt kyse siitä, että mahalaukussa on noin paljon vähemmän kamaa aamulla, kun se kerkee palaa päivän aikana. Tai sitten kuolen johonkin sairauteen Itkettää

Edit:
Hmm, tai sitten tässä voisi olla vanhan teorian paikka, että muutos ruokavaliossa (ja ilmeisesti ajoissa) saa aikaan laihtumista - elimistö ei ole tuunattu käyttämään uutta ravintoa. <- Tämähän voisi olla hyvä. Katson nouseeko paino takaisin teoriaan ajan kanssa.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 7.10.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 369
0
 

Mulla ei paino tippunut -1000 kcal dieetil lähes ollenkaan. Sit kun lisäs siihen parisataa niin alko paino tippumaan kunnolla. Varmaan kaikilla toimii kroppa vähän eri tavalla mutta luulisin että maksimissaan 700-800 kcal vaje on hyvä
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 7.10.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 116
0
 

Kyllä se laihduttaa, olen itsekin aina aloittaessani tonnin vajeella ja saa mukavan alun laihdutukseen, sitten n. 3 kk myöhemmin siirryn 500 vajeelle koska en vain yksinkertaisesti saa riittävästi energiaa tonnin vajeella. Itse kokeilemalla ja tunnustelemalla löydät itsellesi sopivan laihdutusrytmin.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ti 12.10.2010
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 70
0
 

 

Vastaa
Keskustelun päävalikko > Ravinto > -1000 kaloria -laihduttaako?