Oliiviöljy ja kasvikset pudottavat huomattavasti sepelvaltimotaudin riskiä
Oliiviöljy ja kasvikset pudottavat huomattavasti sepelvaltimotaudin riskiä
Keskustelun päävalikko > Uutisia > Oliiviöljy ja kasvikset pudottavat huomattavasti sepelvaltimotaudin riskiä
Välimeren ruokavalion on jo useissa tutkimuksissa todettu olevan erittäin hyväksi terveydelle. Vastikään julkaistu italialaistutkimus vahvistaa näitä käsityksiä.
Kattavan tutkimuksen mukaan välimeren ruokavaliolle tyypillinen runsas oliiviöljyn ja kasvisten käyttö nimittäin ehkäisee naisilla merkittävissä määrin sydänsairauksia.
....
http://www.poliklinikka.fi/sydanterveyskanava/uutiset/oliivioljy-ja-kasvikset-pudottavat-huomattavas
ti-sepelvaltimotaudin-riskia-6287238
http://www.ajcn.org/content/93/2/275
Kattavan tutkimuksen mukaan välimeren ruokavaliolle tyypillinen runsas oliiviöljyn ja kasvisten käyttö nimittäin ehkäisee naisilla merkittävissä määrin sydänsairauksia.
....
http://www.poliklinikka.fi/sydanterveyskanava/uutiset/oliivioljy-ja-kasvikset-pudottavat-huomattavas
ti-sepelvaltimotaudin-riskia-6287238
http://www.ajcn.org/content/93/2/275
pe 28.1.2011

Viestejä 2563
Viestejä 2563
0
Rypsiöljy on terveellisempää. Hedelmät ja kasvikset hieno juttu. Välimeren maiden maissa oliiviöljyn myynti ja vienti on kaupallisesti tärkeätä, siksi juuri tätä öljyä lanseerataan lujasti. Itse en kyllä edes satu pitämään kyseisen öljyn mausta ja hajusta. 
pe 28.1.2011

Viestejä 223
Viestejä 223
0
Ainakin kreikkalaiset on lihavia ja sydänsairaita.
pe 28.1.2011

Viestejä 261
Viestejä 261
+1
Keskustelun päävalikko > Uutisia > Oliiviöljy ja kasvikset pudottavat huomattavasti sepelvaltimotaudin riskiä

