Kalorilaskuri

1500 kcal /vrk ei laihduta

1500 kcal /vrk ei laihduta

Keskustelun päävalikko > Yleinen keskustelu > 1500 kcal /vrk ei laihduta

Jos olet jäsen, kirjaudu tästä!

Vastaa

 
Heippa!

Aloitin kalorilaskurin käytön kaksi viikkoa sitten ja painoni oli silloin 56 kg (pituus 161 cm). Painan edelleen saman verran ja ihmettelenkin nyt että kuinka vähän mun tulisi syödä kun nyt olen kahden viikon k.a:n mukaan syönyt noin 1500 kcal/vrk, tavoite on vain hieman vähemmän n. 1430 kcal/vrk. Siinäkö syy?

Liikun kolme kertaa viikossa; 1 krt body pump, 2 krt fat burner spinning. Teen seisomatyötä. Olen aiemmin laihduttanut 5 kg 3 kk:ssa liikkumalla saman verran mutta syömällä vain 900-1400 kcal /vrk. Aiemmin (kaksi vuotta sitten) paino putosi todella hyvin ja nyt vaan junnaa. Onko kroppa tottunut liikuntaan kahdessa vuodessa eikä liikunta tehoakkaan enää samalla lailla? Pystyn olemaan pienillä kalorimäärillä jos en liiku, muuten tekee tiukkaa.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ti 6.9.2005
Viestejä 17
0
 

 Kelly kirjoitti...
Heippa!

Aloitin kalorilaskurin käytön kaksi viikkoa sitten ja painoni oli silloin 56 kg (pituus 161 cm). Painan edelleen saman verran ja ihmettelenkin nyt että kuinka vähän mun tulisi syödä kun nyt olen kahden viikon k.a:n mukaan syönyt noin 1500 kcal/vrk, tavoite on vain hieman vähemmän n. 1430 kcal/vrk. Siinäkö syy?

Liikun kolme kertaa viikossa; 1 krt body pump, 2 krt fat burner spinning. Teen seisomatyötä. Olen aiemmin laihduttanut 5 kg 3 kk:ssa liikkumalla saman verran mutta syömällä vain 900-1400 kcal /vrk. Aiemmin (kaksi vuotta sitten) paino putosi todella hyvin ja nyt vaan junnaa. Onko kroppa tottunut liikuntaan kahdessa vuodessa eikä liikunta tehoakkaan enää samalla lailla? Pystyn olemaan pienillä kalorimäärillä jos en liiku, muuten tekee tiukkaa.
Kirjaatko kaiken juoman/ruoan/napostelut kalorilaskuriin ja kaiken liikunnan kulutuslaskuriin (5min kävelyt jne.), seisomatyö saattaa mennä äkkiä perusaktiivisuudeltaan Kohtalaisen raskaan puolelle.

Tässä on saattanut jopa käydä niin että elimistösi on säästöliekillä ja sinun tulisi jopa syödä enemmän?? Jos tämä ei tuota tulosta niin kokeile syödä juuri tuo kalorilaskurin suosittama määrä tai jopa vähän alle. Jos sekään ei tuota tulosta niin silloin on varmasti syytä pidättäytyä noissa _todella_ alhaisissa kalorimäärissä, ehkä aineenvaihduntasi on todella hidasta liikunnasta huolimatta. Kokeilemalla oppii oman elimistön toiminnan kaikkein parhaiten. Veden juontia kannattaa myös harrastaa :)

-Tero
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ke 7.9.2005
0
 

 Tero kirjoitti...
Kirjaatko kaiken juoman/ruoan/napostelut kalorilaskuriin ja kaiken liikunnan kulutuslaskuriin (5min kävelyt jne.), seisomatyö saattaa mennä äkkiä perusaktiivisuudeltaan Kohtalaisen raskaan puolelle.
Kyllä kirjaan ihan kaiken ruoan kalorilaskuriin. Mulla on elektroninen talousvaaka kotona jolla punnitsen ruokamäärät. Laitan aina vuorokauden aktiivisuuskenttään "kevyt" ja liikuntoihin kaikkiin 0 min jos en liiku sinä päivänä ja muuten esim. 60 min jos liikun. Liikuntapäivinä mun tulisi syödä noin 1500-1800 kcal / vrk ja muuten noin 1300 kcal. Keskiarvosyömiset on siis 1500 kcal / vrk ja k.a. tavoitesyömiset on noin 1450 kcal/ vrk.

Mun perusaineenvaihdunnan pitäisi olla noin 1344 kcal / vrk ( 56 kg x 24 h) + aktiivisuus päälle. Eli kevyellä aktiivisuudella (1344 kcalx 1.3) kulutus noin 1747,2 kcal/vrk. Kohtalaisen raskaalla aktiivisuudella (1344 kcal x 1.4) kulutus 1881,6 kcal/vrk. Ihmetyttää ettei paino putoa, ehkä olen kärsimätön? Juon kovasti vettä, noin 3.5 litraa päivässä, liikuntapäivinä 4,5 litraa. En ole turvonnut.

Edelliseen laihdutuskertaan eroina on, että olen lopettanut tupakoinnin 10 kk sitten. Olen myös koko ajan liikkunut. Kun edellisen kerran aloitin laiharin, en ollut harrastanut liikuntaa kahteen vuoteen. Luulen että siksi laihduin niin hyvin ja vielä rasvaa. Mutta kokeilen nyt vaikka ens viikolla pienentää kalorimäärää ensin ja katsoa mitä tapahtuu. Vaikka olenkin normaalipainoinen, hoikka, löytyy jenkkakahvat, allit ja ratsarit ja pari makkaraa vyötäröllä.. Itkettää
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 8.9.2005
Viestejä 17
0
 

Ei kahden viikon jälkeen vielä kannata mitään maatakääntäviä päätelmiä tehdä. Monilla naisilla paino hyppii ihan hormonikierron takia helposti kilon, kaksi ihan muutaman päivän sisällä, ensin nousee ja sitten taas laskee itsekseen normaalilukemiin. Lisäksi paino tulee usein vähän jälkijunassa syötyihin kaloreihin nähden, eli tulokset ei ehkä näykään heti.

Itse olen huomannut että noi liikunnat (siis minuuteissa laitettavat raskauden mukaan) antaa mulle liian suuria kulutusmääriä jos vertaan sykemittarilla saatuihin tuloksiin. Siitä voisit ekana tarkistaa jos vielä jatkossakin näyttää siltä ettei paino laskelmista huolimatta tipu.

Mulla on suunnilleen sama painoindeksi kuin sulla, ja olen huomannut että tuloksia tulee parhaiten syömällä riittävästi puhdasta ruokaa ja liikkumalla paljon. Jos tästä painosta yrittää laihduttaa liian pienellä kalorimäärällä on seurauksena helposti lihasten katoaminen eli kehon koostumuksen huonontuminen entisestään. Työtä se vaan vaatii ja välillä hermot menee Ottaa päähän mutta sitten pitää vaan jaksaa jatkaa. Ei kai se rasvakaan ikuista ole?

Tsemppiä! :)
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 8.9.2005
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 26
0
 

 Kelly kirjoitti...
Kyllä kirjaan ihan kaiken ruoan kalorilaskuriin. Mulla on elektroninen talousvaaka kotona jolla punnitsen ruokamäärät. Laitan aina vuorokauden aktiivisuuskenttään "kevyt" ja liikuntoihin kaikkiin 0 min jos en liiku sinä päivänä ja muuten esim. 60 min jos liikun. Liikuntapäivinä mun tulisi syödä noin 1500-1800 kcal / vrk ja muuten noin 1300 kcal. Keskiarvosyömiset on siis 1500 kcal / vrk ja k.a. tavoitesyömiset on noin 1450 kcal/ vrk.
Kannattaa miettiä tota perusaktiivisuuden tasoa, se voisi olla kyllä sinulla raskaampi kuin tuo kevyt. Kalorimäärätkin kuulostaa jo nyt tarpeeksi alhaisilta, että en ehkä ihan vielä suosittelisi siirtymään niihin kidutuskaloreihin ;)

 Kelly kirjoitti...
Ihmetyttää ettei paino putoa, ehkä olen kärsimätön? Juon kovasti vettä, noin 3.5 litraa päivässä, liikuntapäivinä 4,5 litraa. En ole turvonnut.
Voi olla että painosi ei putoa lainkaan kuukauteen (aineenvaihdunta ei käynnisty kunnolla ja turvotuksen näkyminen lienee yksilöllistä), mutta sitten paino tipahtaa yhdessä viikossa 2-4 kiloa...

 Kelly kirjoitti...
Edelliseen laihdutuskertaan eroina on, että olen lopettanut tupakoinnin 10 kk sitten.
Tupakoinnin lopettaminen ei tietääkseni lihota, vaan se jos tupakan korvikkeena käytetään ruokaa/karkkia tms.

 Kelly kirjoitti...
Olen myös koko ajan liikkunut. Kun edellisen kerran aloitin laiharin, en ollut harrastanut liikuntaa kahteen vuoteen. Luulen että siksi laihduin niin hyvin ja vielä rasvaa.
Varmasti totta. Yleensä kun aloittaa laihdutuksen niin painon tippuminen on nopeaa (nesteitä lähtee kyllä pirusti), helposti joku pari kolme kiloa viikossa ETENKIN kun aloitit liikkumisen samaan aikaan!

 Kelly kirjoitti...
Mutta kokeilen nyt vaikka ens viikolla pienentää kalorimäärää ensin ja katsoa mitä tapahtuu.
Tai sitten koitat olla maltillinen, ettei ne vaivalla hankitut lihakset lähtisi liian alhaisilla kalorimäärillä kituuttaessa :)

 Kelly kirjoitti...
Vaikka olenkin normaalipainoinen, hoikka, löytyy jenkkakahvat, allit ja ratsarit ja pari makkaraa vyötäröllä.. Itkettää
Useilla hoikilla on se probleema, että löytyy joko löysää nahkaa tai sitten vatsa pömpöttää.
Voi ihan hyvin olla ettei ole enää rasvaa, tällöin laihduttaminen ei auta asiaan...
Pömppömahaan saattaa auttaa ruokavalion muutos, mm. lääkäriltä voi saada apua tähän.
Löysään nahkaan liikunta auttaa tietyssä määrin, mutta tehokkain on kirurgin veitsi :D

-Tero
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 8.9.2005
0
 

Niin, siis laiharilla olen ollut kauemmin kuin kaksi viikkoa. Vain kalorilaskuria olen käyttänyt kaksi viikkoa (silloin kun tän ekan kerran kirjoitin). Mitään ei näytä tapahtuvan. Laiharilla olen ollut nyt yhteensä viisi viikkoa joista kolme olen nyt kirjaillut kalorilaskuriin.

Lähtöpaino mulla oli 58 kg ja se tippui kolmessa päivässä tohon 56 kg:n jossa nyt olen siis junnannut viisi viikkoa. Laihdutin siis vuosi sitten tästä samasta 58 kg:sta 52 kg:n ja silloin kaikki sujui kuin tanssi. Paino tippui tasaisesti kun söin 900-1400 kcal/vrk ja liikuin 3 krt/vko.. Silloin aloitin liikunnan kahden vuoden tauon jälkeen ja olen siitä saakka liikkunut koko ajan ja kunto on tosi hyvä. Tupakoin silloin ja tupakoitsijoillahan perusaineenvaihdunta on 15 % korkeampi kuin tupakoimattomilla (kts. esim. verkkoklinikan sivut).

Tiedän faktana että nämä tulleet kilot ovat läskiä, miten mulle kertyisi löysää nahkaa vuodessa 5-6 kg? Nauraa Varsinkin kun ei mene vuosi sitten ostetut vaatteet enää päälle. Että en viitsi huijata itseäni että löysät olisi vain nahkaa. Rasvaprosenttikin on 25, kun vuosi sitten se oli 20, että silleen...
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ti 13.9.2005
Viestejä 17
0
 

 Kelly kirjoitti...
Niin, siis laiharilla olen ollut kauemmin kuin kaksi viikkoa. Vain kalorilaskuria olen käyttänyt kaksi viikkoa (silloin kun tän ekan kerran kirjoitin). Mitään ei näytä tapahtuvan. Laiharilla olen ollut nyt yhteensä viisi viikkoa joista kolme olen nyt kirjaillut kalorilaskuriin.

Lähtöpaino mulla oli 58 kg ja se tippui kolmessa päivässä tohon 56 kg:n jossa nyt olen siis junnannut viisi viikkoa. Laihdutin siis vuosi sitten tästä samasta 58 kg:sta 52 kg:n ja silloin kaikki sujui kuin tanssi. Paino tippui tasaisesti kun söin 900-1400 kcal/vrk ja liikuin 3 krt/vko.. Silloin aloitin liikunnan kahden vuoden tauon jälkeen ja olen siitä saakka liikkunut koko ajan ja kunto on tosi hyvä. Tupakoin silloin ja tupakoitsijoillahan perusaineenvaihdunta on 15 % korkeampi kuin tupakoimattomilla (kts. esim. verkkoklinikan sivut).

Tiedän faktana että nämä tulleet kilot ovat läskiä, miten mulle kertyisi löysää nahkaa vuodessa 5-6 kg? Nauraa Varsinkin kun ei mene vuosi sitten ostetut vaatteet enää päälle. Että en viitsi huijata itseäni että löysät olisi vain nahkaa. Rasvaprosenttikin on 25, kun vuosi sitten se oli 20, että silleen...
No ehkä ~900-1400kcal/vrk toimii sitten sinulla parhaiten.
-Tero
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ti 13.9.2005
0
 

Juup, kokeilen kituuttaa niinkuin viimeksikin. Oon nyt viimeiset neljä päivää syönyt noin 900-1100 kcal / vrk ja olo on tosi kevyt! Tosin olen ollut sairaana ja vain maannut että eipä mun kulutuskaan kovin suuri ole. Liikunta lisää mulla ruokahalua hurjasti ja nyt on ollut tosi helppoa syödä noin vähän kun en ole liikkunut ollenkaan.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 15.9.2005
Viestejä 17
0
 

En kyllä itse lähtisi tiputtamaan päivittäistä kalorimäärää ihan noin alhaiseksi! Kyllä se 1400kcal pitäisi pystyä syömään ainakin, jos harrastaa liikuntaa päivittäin. Minua kiinnostaisi tietää myös, mitä tuohon ravintoosi kuuluu?

Kärsivällisyyttä tarvitaan ja vaa'alla käymistä voisi harventaa ja ottaa MITTANAUHA käyttöön..sillä mittanauha, peili ja oma olo kertoo enemmän kuin vaaka. Kannattaa ottaa myös välitavotteita esim.muutaman viikon päähän ja pitää ne realistisina.

Ja jos löysää löytyy vartalosta, niin terveellinen ja monipuolinen ruokavalio YLEENSÄ auttaa yhdistettynä säännölliseen jumppaan. Kannattaisi ehkä kokeilla erilaisia lajeja. Uinti, lenkkeily, spinning, body pump, pilates..?
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 22.9.2005
Viestejä 20
0
 

Aamupala noin 3 krt viikossa. (Pääasiassa vain la ja su): Joko weetabixia (2 palaa) rasvattomalla jogurtilla (100 g) tai 35 g maissimuroja (vähäsokerisia &- suolaisia) + 1dl rasvatonta maitoatai lautasellinen veteen keitettyä kaurapuuroa. Lisäksi kahvi rasvattomalla maidolla.

Lounaaksi töissä 2 kpl täysjyvä Realia + 1 siivu kevytjuustoa (9-12% rasvaa), kurkkua. 200g rasvatonta jogurttia.

Välipalaksi hedelmä (yleensä banaani tai omena).

Illalliseksi valmis mikroateria (max. 350 kcal/annos ja 5 % rasvaa/annos). Viikonloppusin kokkaan; silloin esim. filettä (nauta/broileri), perunoita/riisiä, salaattia. Joskus lipsun tortilloihin ja tacoihin (max. 3 kpl). Karkkipäivä on perjantai ja silloin syön 100 g irtokarkkeja. Ehkä saatan vielä la TAI su syödä jonkun pienen hyvän, esim. yhden pullan.

Iltapalaksi syön 250 g maitorahkaa (0,2 % rasvaa) + pilttipurkin + 2 tl makeutusjauhetta.

Tätä on helppo toteuttaa jos en liiku. Kun liikun, syön kotona mikroateriani seuraksi pari viipaletta leipää lisää. Jos nälkä ei vieläkään lähde, syön taas iltapalankin kera pari extra leipää...Niin siitä sitten vaan tulee kuitenkin se 1500 kcal/vrk eikä paino tipu. Ilmeisesti mun tulee nähdä nälkää kun laihdutan ja liikun? Niin olen ennenkin tehnyt, ollut siis nälässä ja tuloksia on tullut. Nyt se vaan tuntuu kovin vaikealta (stressiä tms?).

Oon kokeillut monia lajeja ja "omimmat" mulle on spinning ja body pump. Käyn siis 2 krt viikossa fat burner spinningissä ja 1 krt body pumpissa. Työni on seisomatyötä, aika fyysisesti raskasta.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ma 26.9.2005
Viestejä 17
0
 

 Kelly kirjoitti...
Aamupala noin 3 krt viikossa. (Pääasiassa vain la ja su): Joko weetabixia (2 palaa) rasvattomalla jogurtilla (100 g) tai 35 g maissimuroja (vähäsokerisia &- suolaisia) + 1dl rasvatonta maitoatai lautasellinen veteen keitettyä kaurapuuroa. Lisäksi kahvi rasvattomalla maidolla.

Lounaaksi töissä 2 kpl täysjyvä Realia + 1 siivu kevytjuustoa (9-12% rasvaa), kurkkua. 200g rasvatonta jogurttia.

Välipalaksi hedelmä (yleensä banaani tai omena).

Illalliseksi valmis mikroateria (max. 350 kcal/annos ja 5 % rasvaa/annos). Viikonloppusin kokkaan; silloin esim. filettä (nauta/broileri), perunoita/riisiä, salaattia. Joskus lipsun tortilloihin ja tacoihin (max. 3 kpl). Karkkipäivä on perjantai ja silloin syön 100 g irtokarkkeja. Ehkä saatan vielä la TAI su syödä jonkun pienen hyvän, esim. yhden pullan.

Iltapalaksi syön 250 g maitorahkaa (0,2 % rasvaa) + pilttipurkin + 2 tl makeutusjauhetta.

Tätä on helppo toteuttaa jos en liiku. Kun liikun, syön kotona mikroateriani seuraksi pari viipaletta leipää lisää. Jos nälkä ei vieläkään lähde, syön taas iltapalankin kera pari extra leipää...Niin siitä sitten vaan tulee kuitenkin se 1500 kcal/vrk eikä paino tipu. Ilmeisesti mun tulee nähdä nälkää kun laihdutan ja liikun? Niin olen ennenkin tehnyt, ollut siis nälässä ja tuloksia on tullut. Nyt se vaan tuntuu kovin vaikealta (stressiä tms?).

Oon kokeillut monia lajeja ja "omimmat" mulle on spinning ja body pump. Käyn siis 2 krt viikossa fat burner spinningissä ja 1 krt body pumpissa. Työni on seisomatyötä, aika fyysisesti raskasta.
Kuulostaa kyllä siltä että lihakset sulaa noin vähällä ruoalla! :)
-Tero
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 29.9.2005
0
 

Niinhän tuo näyttää vähältä per päivä, mutta kun katsoo per viikko niin onhan tuossa perjantaina karkkipäivä (100 g irttareita + 350 kcal), pulla (+ 350 kcal), ehkä jotain herkumpaa ruokaakin viikonloppuna. Eli keskiarvosyömisiksi viikossa tulee 1500 kcal per päivä. Jos siis haluan saada keskiarvosyömisikseni viikossa esim. 1300 kcal per päivä, enkä luopua karkkipäivästäni/vkl-ruoastani, niin aikas vähän pitää just sitten viikolla syödä.

Huolehdin kyllä proteiinin saannista että se on 1,5 g/painokilo eli mulla noin 28E%. Tiedän että kun liiat rasvat saan pois niin lihakset tulevat kivasti esiin, niin kävi viimeksikin. Pitäs vaan pysyy ruodussa ettei tarvii aina parin vuoden välein laihduttaa. Rolling Eyes
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 29.9.2005
Viestejä 17
0
 

Onko tuloksia tullut? Vaa'alla ei kannata käydä jatkuvasti, vaan mielummin vaikka kerran viikossa tai kahdessa. Ruokavalio ja liikunta kuulostaa aika hyvälle, joten luulisi, että tuloksia tulee (mittanauha käyttöön ja peili!) Mites hyötyliikunnan laita..kauppamatkoille jalan auton sijaan ja hissin sijasta rappuset..
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ma 10.10.2005
Viestejä 20
0
 

Juu, on tullut tuloksia. Paino laski 55,2 kg:n viikossa, kunnes olin synttäreillä ja tadaa - se nousi takaisin 56 kg:n Eih! Tosin, toi ei voi olla rasvaa, ehkä nestettä kehossa. Oon huomannut kiinteytymistä esim. reisissä ja vyötäröllä, (verrattuna siis siihen aloituspainoon 58 kg:n).

Edelleen tuottaa hankaluuksia liikuntapäivinä syödä noin vähän. Spinningin jälkeen voisin syödä vaikka hevosen. Tiputan yhden spinning-kerran ehkäpä pois koska ei tosta muuten tule mitään. Mun mielestä ruoka on avainsana painonpudotuksessa ja liikunta vaan tukee sitä. Eiköhän tää tästä!
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ti 11.10.2005
Viestejä 17
0
 

Itse treenailen paljon,mutta syön myös silloin enemmän! Nyt en ole pitkään aikaan päässyt treenaamaan..ja sairaslomallakin tuli oltua parisen viikkoa..paino noin 59kg ja pituus 171cm..normaalipainoni on 58kg ja "ihannepainoni" 57kg..
Itse katson mitä syön..ja liikun sen lisäksi..mutta en kituuta itseäni alle 1500kcal ruokavaliolla..eli jos treenaa niin voi myös syödä (kunhan syö alle kulutuksen)
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ma 17.10.2005
Viestejä 20
0
 

 

Vastaa
Keskustelun päävalikko > Yleinen keskustelu > 1500 kcal /vrk ei laihduta