Kalorilaskuri

Miten saada yli 3000Kcal tayteen? Vai onko edes vä

Miten saada yli 3000Kcal tayteen? Vai onko edes vä

Keskustelun päävalikko > Ravinto > Miten saada yli 3000Kcal tayteen? Vai onko edes vä

Jos olet jäsen, kirjaudu tästä!

Vastaa

 
Moikka, eli olisin hieman kysyttävää kun näytän olevan hieman pölväs.

Eli harrastan yleisurheilua ja kuntosalilla käymistä. Keskimäärin viikossa tulee n.14h liikuntaa.

Eli haluaisin saada itseäni tiukemmaksi. Lihas massaa on jo ihan riittävästi, tavoite onkin tulevaisuudessa päästä fitness lavoille.

Tämä kalorilaskuri näyttääkin, että minun täytyy syödä sellaiset 3000Kcal päivässä, ja se tuntuu ihan mahdottomalta. Tulevatko nuo kalorit siitä kun sivusto näyttää että olisin lievästi ylipainoinen vaikka sitä en ole kun rasvaprosentti on n.18%
Tällä hetkellä syön sellaiset 1500Kcal ja nälän tunnetta ei ole. Ihmettelen miten lihakseni pystyvät edes kasvamaan tällaisella ravintomäärällä, mutta miksi syödä yli mitä jaksaa jos kerta ei ole nälkä??

Ja jos nyt sitten vaaditaan se 3000Kcal kulutus onko parempi ottaa sitten nestemäisenä? Ymmärtääköhän kukaan mitä siis haen tässä takaa? Jos joku jopa osaisi vastata olisin iloinen siitä
Hyvä homma!
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ti 20.5.2008
Viestejä 2
0
 

Tarvitsisi vähän lisää tietoja että osaisi vastata kunnolla Miettii

Oletko mies vai nainen? Yritätkö siis laihduttaa rasvaprosenttia alemmaksi vai hankkia lisää lihaksia vai mitä tuo tiukemmaksi tarkoittaa? Oletko varmasti arvioinut perusaktiivisuutesi oikein, samoin liikunnasta tulevat lisäkalorit? Samoin oletko varmasti arvioinut syömäsi ravinnon määrän oikein, punnitsetko kaiken vaa'alla vai arvioitko määrät? Sisältääkö tuo 3000kcal jo -500kcal vajeen?

Tuntuu kyllä näin äkkiseltään aika omituiselta että pystyt harrastamaan noin paljon liikuntaa noin pienellä kalorimäärällä, vaje on kuitenkin 1500kcal luokkaa. Lisää lihaksia et takuulla pysty kasvattamaan tuolla vajeella ja hyvä jos pystyt edes säilyttämään ne mitkä sinulla jo on. Pidemmän päälle iskee myös säästöliekki eli laihtuminen hidastuu tai loppuu kokonaan liian suuren kalorivajeen takia.

Jos olet ihan oikeasti arvioinut kulutuksesi ja syömisesi oikein niin lisää nyt ihmeessä kalorinsaantia vähintään 1000kcal per päivä. Jos ruoka ei maistu enempää niin osta lisäravinnejauheita/patukoita/juomia joista saat helposti proteiinia ja hiilihydraatteja. Rasvaa saat helposti rypsiöljystä jota voi lorautella ruokien joukkoon tai soijalesitiinistä jota voi myös sekoittaa ruokiin tai lisäravinnepirtelöihin.

Nälkä ei aina ole se oikea "indikaattori" ravinnontarpeelle. Jos sinulla on fitness-haaveita niin kannattaa ehdottomasti jo nyt opetella syömään oikein ja riittävästi. Muuten kehitystä ei tapahdu ja fitnessit jää vain haaveeksi... Sanotaanhan että salilläkäynti on 25% ja syöminen on 75% lihasten kasvatuksessa.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ti 20.5.2008
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 143
0
 

Moi, kiitos, että jaksoit vaivautuu vastaamaan. Joo olen siis nainen 20vuotjas.
Ja tosiaan olen vielä ihan uusi käyttäjä täällä joten asetukset ei näköjään ollut ihan kohdallaan. Olin laittanut tuonne kulutukseen sen vaihtoehdon että käyn salilla 2-7xviikossa mikä pitääkin paikkaansa, mutta enpä huolimattomasti lukenut lausetta loppuun eli en halua kasvattaa itseäni!
Eli kulutus nyt kuulostaa paremmalta 2200Kcal.
Ja eilen sainkin hyvin kalorit täyteen ja oikea optisesti, eli kaikki p,h,r tuli niin kuin täytyi. Tämä opettaa kyllä erittäin hyvin.
Palkinto
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ke 21.5.2008
Viestejä 2
0
 

Jos sinulle tulee viikottain 14 tuntia liikuntaa, kulutuksesi on hyvinkin 2500-3000 kilokaloria vuorokaudessa. Huomioithan, ettei se lihas tosiaan kasva, ellei syödä yli kulutuksen, ja rasva taasen ei vähene ilman miinuskaloreita. Eli missään tapauksessa ei mitään 1500 kilokalorin kituutuksia tuossa vaiheessa dieettiä (eikä mielellään muutenkaan). Tuo mainitsemasi 2200 voi olla ihan hyvä aloitus.

Ja todellakin, pitää syödä vaikkei nälkä olisikaan, kun liikutaan paljon. Muuten kärsii palautuminen, unen laatu, treeni ja elämä muutenkin. Itselläni nälkä toimii indikaattorina niin kauan kunnes ryhdytään tekemään useampia tunteja treeniä päivässä: tuolloin nälkä ei kyllä seuraa kulutusta, vaan syötävä on kellon ja järjen mukaan.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ke 21.5.2008
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 260
0
 

Jäljellä 1006kcal 32%
Syöty 2098kcal 68%
Kulutus 2389kcal
Liikunta +1215kcal
Vaje -500kcal
Tavoite 3104kcal 100%

Tuollaiselta näyttää minun jutut tänään. Olen kysellyt joka paikasta juuri tätä, että olen siis 182cm pitkä ja painen 103kg tällä hetkellä. Tavoite on pudottaa painoa ainakin se 20kg.
Juuri tätä kalorien syöntiä ajoin takaa,että kuinka paljon voin jättää syömättä että laihtuu???
Nopeammin tässä alussa tietty.
Tuolla kulutus sivulla minulla on vaihtoehtona se -500g viikossa ja se ylipainoisten proteiinia 1g jne...
Auttakaa joku.
Olin viikon käymättä salilla ja söin kuin possu taas,niin sain vajaa 4 kg takaisin,jonka olin jo viikossa pudottanut.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ti 27.5.2008
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 25
0
 

 

Vastaa
Keskustelun päävalikko > Ravinto > Miten saada yli 3000Kcal tayteen? Vai onko edes vä