Kalorilaskuri

1200 kcal/vrk ei toimi, paino ei putoa

1200 kcal/vrk ei toimi, paino ei putoa

Keskustelun päävalikko > Yleinen keskustelu > 1200 kcal/vrk ei toimi, paino ei putoa

Jos olet jäsen, kirjaudu tästä!

Vastaa

<< Edellinen sivu 1 2 Seuraava sivu >>
 

Vierailija
Kaikki on yksilöllistä. Jokaisen tekemiset päivittäin ja jokainen kroppa maailmassa on erilainen. Pitää olla kaikkien mukaan turvaraja 1200 kcal/vrk.
Miksi se on kaikilla sama. Koosta, iästä, sukupuolesta, ammatista, harrastuksista
välittämättä. Mä olen tuota nyt 2 viikkoa noudatellut, eikä paino muutu yhtään
mihinkään. Ei se nouse eikä laske. Tää käy hermoihin.
Teen kaiken ihan pilkulleen oppikirjan mukaan, punnitsen joka ainoan syömiseni
päivittäin ja pääsen aina lähelle 1200, joskus yli joskus ali. Vettä juon niin paljon kuin huvittaa, suolaa käytän sen sallitut 3 g/vrk.
Siis systeemi ei toimi minulla yksilönä. Kun painoa pitää pudottaa, pitää syödä
selkeästi vähemmän.
Siirryn nyt tasan tuhanteen kilokaloriin. Kassotaas sitte, jos alkaa tapahtumaan.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 16.7.2009
0
 


Vierailija
Oletko varma, ettet vaan ole säästöliekillä?
Ja muutenkin vanhempien(kin) ihmisten pitäisi huolehtia tarpeellisesta ravinnonsaannista, ettei päädy ennenaikaiseen hautaan.
Lopulta romahtaa koko kropan kunto ja sitten olet tippalaitteissa sairaalassa.
Sulla on syömishäiriö ja sen myös tunnistaa toinen syömishäiriöinen.
Eipä sen kummempaa, toivon mukaan sulle tulee taas järki joskus takaisin päähän tuon ruokavalion suhteen.
Mitäs muuten sun vaimosi sanoo tähän sun ruokavalioosi?

Ja ei, vesi ei lihota. Vesi on kaloritonta juotavaa->ei kasvata läskiä.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 16.7.2009
0
 

Miten olisi jos lisäisit liikuntaa eikä vähentäisi kaloreita?
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 16.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 1967
0
 

Kituutusta.
Jokainen kroppa on erilainen ja läpäläpä, mutta ei mikään kroppa kestä hirressä, ei löysässäkään.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 16.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 377
0
 


Vierailija
En ole ketotilassa enää, olin aikaisemmin.

Liikuntaa on jo nyt niin paljon, ettei aika enempään riitä. Tasan tunti
niin kovaa Konosen tyylillä kuin pystyn etenemään, lisäksi kauppareissut. Liikuntaan kuluu päivässä jo nyt 3-5 tuntiin. kcal määrä keskimäärin 500.
Vaimo syö ihan samaa ruokaa kuin minä lisäksi pullat yms. Kaikki ruoka-aineet on tarkasti valittu
pro/hii/ras ennen ostamista. Olen näitä juttuja tutkinut jo joulukuusta, mitä
syödä ja ostaa, uskalla sanoa olevani jonkuntason asiantuntija. Niin paljon olen
nettiä yms. tutkinut asian tiimoilta.
Mä protestoin ennenkaikkea tuota 1200 vastaan, kun sillä koko ihmiskunta
tasapäistetään. Ei se oikeasti voi olla niin, että kaksi kertaa painavempi syö
saman 1200 kuin se puolta kevyempi.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 16.7.2009
0
 

Tonnikalaa ja omena päivittäin ni johan alkaa tippumaan.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 16.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 1967
0
 

Mut jokaisella on ne saman kokoset sisäelimet kuitenkin jotka vaatii tietyn määrän energiaa pysyäkseen toiminnassa. Niiden koko ei oikeestaan vaihtele vaikka ruumiin koko vaihtelisikin.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 16.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 161
+1
 

1200kcal:han on vain raja jonka alle ei pitäis mennä jo pelkästään sen takia,kun sisäelimet vaativat sen verran energiaa.Oikeasti ei ole juuri kenelläkään järkeä syödä niin vähää!
Kroppasi on melkoisen varmasti siinä ns.säästöliekillä,kuten norpastiina sanoi!Jos minä päättäisin,mitä tekisin sinun asemassa,niin kalorit nostaisin nyt REILUSTI ylös 2-3viikon ajaksi (sinulle ehkä n.2500-3000kcal liikuntaa lisäämättä),jotta kroppa saataisiin taas hereille.Sen jälkeen ruvettaisiin vasta laskemaan kaloreita pikkuhiljaa alaspäin.
Itsellä viime viikko oli hyvä esimerkki:Nostin kaloreita 1000kcal lisää/vrk,eli 3800-4300kcal,ja paino jatkoi putoamistaan.Liikuntaa jopa vähensin tietoisesti(aerobista).
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 405
0
 


Vierailija
Nykyajan tieteellinen maailma on ihmisen omassa toiminnassa aivan lastenkengissä. Voisi kuvitella asian olevan päinvastoin, tutkittaisi ensin ihminen ja sen jälkeen vasta Mars. Lähtökohdaksi nyt vaikkapa laihdutukselle
pitäisi ko.ihmisestä olla huipputarkka diagnoosi elimistön, lihaksiston,verenkiertoelimien yms.kunto. Sitten seurantaa ainakin kuukausi ennen aloitusta. Asia pystytään tekemään jos halutaan. Koko terveydenhoitoala
on nurinniskoin, hoidetaan vasta sitten kun sairastut, kun pitäisi vaalia niitä terveitä niin, etteivät sarastuisi. Terveydenhoito on useissa terveyskeskuksissa yhden terveydenhoitajan vastuulla. Hänen tietotasonsa ei ole siihen läheskään riittävä. Suomessa ihme kyllä löytyy ravitsemustieteen tohtoreita ja dosentteja,
mutta tieto ei mene yleiseen jakeluun. Jopa kuntobusineksssa laaditaan jokaiselle oma ohjelma viikottain. Ravintopuolella jaksetaan jauhaa tuota 1200
kcal:a henkilön erilaisuuksista piittaamatta. Eihän niitä erilaisuuksia edes tutkita. Pyridiinin kanssa olen vahvasti eri mieltä sisäelinten koosta. Verrataan
nyt tavallista 170/70 kokoista ihmistä 220/130 kg. Jos ei edes sydän ole pienempään verrattuna isompi, ei se iso pääse hengästymättä edes seisomaan.
Onhan ne kaikki solut ravittava sisäelinten lisäksi. Ei voida vaikkapa reisilihaksia jättää ravinnotta, eli ilman kilokaloreita. On päivänselvää, että
ihmisen peruskulutus on koon mukainen.
Kun ihmisestä puhutaan, pitää ottaa psyyke mukaan. Toinen hyörii ja häärää
melkeimpä vuorokaudet ympäriinsä, toinen makaa sohvalla ja hörpää kaljan
puolen tunnin välein. Eikö siis eroja? Uskoisin asian olevan niin, 1200 kcal on
tempaistu kansakunnan keskikoon mukaan ja thats it.
Uskallan ennustaa jonkun
vuoden sisällä kaikilla tarvitsevilla olevan rannekellomittarit, josta selviää sitten
lääkärillekin oikea tieto jopa netin välityksellä.

Sitten ketotilassa eläminen. Minä olin elänyt ketotilassa jo 4 kk, kun olin täysverianalyysissä. Arvot loistavat!? Miten sen sitten selittää, kun minun pitäisi olla kuolemaa tekemässä jossain Centro Hospitalissa. Yritin etsimällä etsiä tapausta, jossa ihminen "romahtaa", ei löytynyt. Vanhusten sairaaloissa sitä
tapahtuu, kun ensin lihakset surkastutetaan liikkumattomuudella, työnnetään
rauhoittavia piikkejä, ja lopulta insuliinia tappava annos. Eiköhän siinä nuorempikin "romahtaisi".
Systeemihän pitää rakentaa alusta alkaen uudestaan. Viikottaiset terveydenseurannat jokaisesta ihmisestä, joko tervarissa, tai digitaalisesti netissä omasta mittarista, piuha vain kiinni ja lekuri näkee heti tilanteen.
Näihän tehdään jo autoissa, piha kiinni ja kunto selviää nopeasti.
Joo tonnikalaa minäkin syön, mutta omenahan on melkein pelkkää sokeria, ei.
Minun täyttöruokani on parsa,ruusukaali tai kukkakaali puoli kattilaa kerralla.
Toista päätä edustaa eri pähkinät ja espanjalainen vuoristokinkku 385 kcal.
Syömisessä kyse on, että syö kaikkea, mutta vähemmän. Tosin nyt hiilarit ovat
niin vähillä kuin mahdollista vaikka omenaa rakastan, en syö.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
0
 

Kuten arvelinkin,niin ei tekstistäni ole paljoa apua,kun ei ole vastaanottavaa osapuolta kuuntelemassa.Ei auta enempää perustellakaan,eikä jaksakaan enää...
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 405
+3
 

 ile87 kirjoitti...
Kuten arvelinkin,niin ei tekstistäni ole paljoa apua,kun ei ole vastaanottavaa osapuolta kuuntelemassa.Ei auta enempää perustellakaan,eikä jaksakaan enää...
Hyvä homma!
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 377
0
 


Vierailija
 ile87 kirjoitti...
Kuten arvelinkin,niin ei tekstistäni ole paljoa apua,kun ei ole vastaanottavaa osapuolta kuuntelemassa.Ei auta enempää perustellakaan,eikä jaksakaan enää...
Jep. Turha yrittää auttaa toista, kun selkeästi mikään sanoma ei mene perille.
Ko. henkilö on jo luonut omia käsityksiään eri asioista, joita ei edes suostu muuttamaan.
Pöpi
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
0
 


Vierailija
Maailman kehitys pysähtyy ilman kritiikkiä. Olen jo suunnittelijana oppinut kovan itsekritiikin. On enemmän valmiita töitä roskissa kuin maailmalla. Minun on aika vaikea ymmärtää sitten toista ihmistä, joka ei hyäksy kritiikkiä ollenkaan. Miten voi syntyä keskusteluakaan, ellei ole eriäviä mielipiteitä? Minä kun nyt vain olen tällainen. En minä jätä viimeistäkään korttia kääntämättä tai kaikkia vaihtoehtoja tutkimatta.

Minäkin olen lukenut sen amerikkalaisen tutkimuksen, jossa oli koehenkilöinä
tuhansia ihmisiä. Siellä päädyttiin juuri tuohon tulokseen 1200. Loppuyhteenvedossa sitten asiallisesti todettiin, tuloksen olevan keskimääräinen.
Sitä ei mainittu paljonko oli max, min, tai edes keskihajonta, mutta keskimääräinen. Ellen väärin muista, koekaniinit olivat nuorehkoja opiskelijoita.

Minua saa kritisoida ihan sikana minun siitä loukkaantumatta, mutta toivon myöskin muiden uskaltavan katsoa peiliin ja kysyä itseltään, olinkohan nyt varmasti oikeassa.

Tulkoon nyt uudestaan mainituksi itseni esimerkkinä. Minulla on ainakin 1,5 m
pidempi suolisto kuin on sairaalan tähystysletku peräkautta. Eikä kuulemma
pitempää letkua ainakaan siinä sairaalassa ollut. Eikös se ole jo aika iso poikkeama keskimittaiselle ihmiselle?

Kyllä minä olen neuvoja kuunnellut ja ottanut vastaankin. Mm. tuo Ile87 suolan
käyttövinkki kuumilla ilmoilla. Otin sen heti käyttöön. Käytän nyt 3 g lisättyä suolaa päivittäin.

Olen minä valmis hyväksymään tuon 1200, mutta en ennen kuin minut ja energiankulutukseni on tutkittu kaikkine diabeteslääkityksineen ja pitkine
suolineni.

En minä teitä ketään henkilökohtaisesti arvostele. Arvostelen vain käytössä olevaa keskiarvomenetelmää vastaan. Jossakin on nyt vikaa pahasti, kun verianalyysi on loistava ja sokeriarvot kuin juna 5,5 molemmin puolin. Oma lääkäri ei puhunut ketotilasta yhtään mitään, ja kaikki tämä oli sen 850 kcal/vrk
kaudella. Fyysisessä maailmassa ovat kaikki mittareilla mitattavat suuret aina
likiarvoja. Ihminen itsensä kanssa muuttuu päivä päivältä, eikä sääkään ole
koskaan ihan samanlainen. Kirjoitan seuraavan kirjoitukseni ihmisen menneisyydestä. Muuttumista apinasta ihmiseksi, ja miten se on vaikuttanut
geeneihimme ja kestävyyteemme.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
0
 

Minua jäi kiinnostamaan tuo amerikkalaistutkimus, josta puhuit ja haluaisin lukea sen. Satutko muistamaan, missä lehdessä ja milloin se olisi suurin piirtein julkaistu, niin olisi helpompi etsiä?

Tuosta ketotilasta: se ei ole sama asia, kuin säästöliekki. Säästöliekki tarkoittaa sitä, että keho alkaa pienentämään kulutustaan, kun ravinnon saanti vähenee. Se alkaa jo ihan pienillä miinuskaloreilla, joten ei voi sanoa mitään rajaa, missä säästöliekki menee on/off. Mitä pienempi ravinnonsaanti, sitä suurempi säästöliekki. Tästä johtuu se optimina pidetty 500 kcal vaje: säästöliekki ei ole liian suuri, mutta kalorivaje on kuitenkin kohtalainen, joten painonpudotus on melko nopeaa.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 62
+1
 

Huhhuh, miten joku voi olla näin kujalla. Hieroo silmiään Ää
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 920
0
 

Hei,

tulin poikkeamaan keskusteluun muutaman kommentin kanssa. Valitettavasti tämä taitaa mennä (taas) off-topicin puolelle, antakaa armoa.

Aiheen vierestä

On totta, että ihmiset ovat yksilöitä ja jokaisen vartalo reagoi ärsykkeisiin eri tavalla. Vain kokemus tuo varmuutta ja tietoa, miten oma kroppamme käyttäytyy ja mitä "erikoispiirteitä" sillä on. On poikkeuksia, joita kukaan lääkäri ei pysty selittämään, välillä ihmiskeho vain yllättää. :)

Kyllä, 1200 kcal on arvioitu keskiarvo, jonka ihmiskehon sisäelimet tarvitsevat päivittäin toimiakseen. Varsinkin lääketieteessä täytyy tehdä oletuksia, joiden avulla voidaan hoitaa tuhansia ihmisiä. Mikään tutkimustulos - ainakaan vakavasti otettava - ei voi pohjautua yhden testihenkilön tuloksiin, liittyen juuri tilastolliseen todennäköisyyteen. Suunnittelijana varmasti ymmärrät tämän, tarvitaan tarpeeksi aineistoa luotettavan analyysin tekemiseen. On turvallista olettaa, että tuota suojarajaa ei ole päätetty missään toisten laihtumisen hidastamiseksi vaan pelkästään terveyden ylläpitämiseksi. Siis juuri osana sitä terveistä huolehtimista, josta puhuit. :)

En väitä olevani ravitsemuksen asiantuntija, koska minulla on vain muutaman kuukauden kokemus. Toisaalta muut sinulle vastanneet henkilöt omaavat useamman vuoden kokemuksen näiden asioiden kanssa. Pelkästään elämällä vuosia hyvää ja antoisaa elämää ei voi korvata tietoa tällä saralla ja vain sysätä sivuun heidän antamiaan neuvoja hölynpölynä. Samalla tavalla kukaan vastavalmistunut ei voisi yksin toteuttaa niitä projekteja, joiden parissa työskentelet.

Miksi et kuuntele heidän neuvojaan? Ymmärrän hyvin, että tavoitteeseen pääseminen on vahvatahtoiselle ihmiselle tärkeää. Heidän opastuksellaan sinne pääseminen voisi mahdollisesti nopeutua. Kehottaisin kokeilemaan ile87 neuvoilla vaikkapa kuukauden päivät - ja jättämään päivittäisen punnitsemisen pois siksi aikaa.

Jos painosi putoaa, voit iloita tavoitteesi saavuttamisesta, jos ei, olet saanut vahvistusta teoriallesi aineenvaihduntasi erilaisuudesta. Niin tai näin, sinulla ei ole menetettävää. (Itse analyyttisenä ihmisenä olisin kiinnostunut moisesta kokeesta, mutta kaikki eivät jaa maailmankatsomustani... mikä on ymmärrettävää).

Säästöliekki ei tarkoita ketotilaa. Vaikka analyysisi ihmisen alkuperästä ja perimästä on varmasti mielenkiintoinen, en ymmärrä sen yhteyttä tähän keskusteluun.

Toivottavasti pääset tavoitteeseesi, jaksat ihailtavasti nähdä vaivaa sinne pääsemisen eteen. :)
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 49
+1
 


Vierailija
Jos joku teistä on specifioitunut lääkäri, niin Ile87 ja mir ovat vahvoja ehdokkaita.
OK, OK. Kuvitellaan että teen niin, syön kolme kertaa niin paljon kuin nyt.
Armeijassa sata vuotta sitten kai viimeksi. Siis 3000 kcal/vrk. Sinänsä helppo juttu, syön hasselpähkinöitä 100 g (600) ja 1,5 dl oliiviöljyä (1320), muu syönti
1000. Yht. 2920 kcal. Paino nouee 200 g/vrk eli kaksi viikoa 14 vrk, painonlisäys
2,8 kg. No silloinko täyttyvät nuo salaiset energiakammiot kropassani ja OK. Sitten alkaa taas dieetti. Mun on aika vaikeaa, ystävät hyvät, ymmärtää tuota. Mitä se hyödyttää? Olen todella ymmällä.

Lähestytäänpä asiaa toisinpäin. Jatkan entiseen malliin ns. "säästöliekiellä" tai
ketotilassa tuonne lokakuun loppuun asti. Mitä tässä sitten minulle tapahtuisi?
Siihen tilaanhan minä olen koko ajan pyrkinytkin, että elimistö syö itseään ja läskejään. Mitähän muita tapoja on yleensäkään laihtua ellei elimistö syö omia läskejään,kuten ihmisen kehityskaaressa aikojen alusta asti on ollut.
Syököön nuo läskit ensin pois vatsasta ja sisäelinten ympäriltä liiat rasvat, niin
olen tyytyväinen. Tiedänhän minä niitten olevan se viimeinen hätävara millä
sitten vielä hengissä jossakin erämaassa eksyneenä ei vielä kuole vaan vasta huomenna.
Näistä jutuista kun saa käsityksen, että ketotila tai säästöliekki on paljon pahempi kuin syöpä. Siihen väistämättä kuolee.
Mminulle tämä olotila sopii vallan hyvin, olen hyvässä kunnossa ja paino putoaa.

Kysymyksenä nyt sitten kaikille, ettekö anna kokoverianalyysille mitään arvoa,
ettekä oman lääkärini lausunnolle. Olivat "excellent" ja "very good". Analyysi tehtiin siis toukokuussa ja omalla lääkärillä kävin pari viikkoa sitten. Jos analyysistä ei pysty edes näkemään kuinka "kurjassa" kunnossa olen, saa kaikki verianalyysit sitten heittää lepikkoon. Eihän kokoverenkuvaa ihan turhaan oteta, jos sen antamiin tuloksiin ei voi luottaa. Minäkin maallikkona osaan niitä paljon nähneenä lukea karkeasti sen siällön.

Lisään vielä luonnekuvaani pari asiaa: Uskon vakaasti Karman lakiin. Sen lisäksi
olen totaalinen fatalisti. Etteivät minkääntason uhkailut saa minua kuin innostumaan lisää.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
0
 

Mikäli diettisi toimii, en ymmärrä, miksi kerta toisensa jälkeen sama keskustelun avaus ilmestyy forumille. Sinullahan on oma lääkäri, koulutettu ihmiskehon asiantuntija, seuraamassa vointiasi ja analysoimassa testituloksia. Mikäli et aio huomioida tulleita neuvoja ja kommenteja, suosittelen nautimaan vain mahtavasta voinnistasi ja etenemään päättäväisesti kohti tavoitettasi. Tärkeää ei ole vauhti, vaan päämäärä. Vilkuttaa

Valitettavasti arvauksesi oli väärä, en ole lääkäri. Enkeli
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 49
+2
 

Kv3052, olisi ihan mielenkiintoista saada tietää, minkälaiset nämä very good veriarvosi ynnä muut mittaustulokset ovat, vai oletko saanut niitä itsellesi?
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 377
0
 

En ole lääkäri,mutta alaa opiskelen(kuntosaliohjaaja,ja pyrin ainakin aluksi personal traineriksi).Oma elämäntapani perustuu kaikkeen tähän,kun kehonrakennus on "lajini",joten jotain kyllä väitän tietäväni,mutta sillä ei liene merkitystä... :/
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
pe 17.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 405
0
 


Vierailija
Hansel
Kaikki veriarvot olivat reilusti asetettujen ala-ja ylärajojen välissä lukuunottamatta B-trombosyyttejä, jotka oli niukemmin hyväksytyn puolella.
Sain sen paperin, jos joku nimenomainen arvo suoa kiinnostaa. Tuloksista ilmenee minulla olevan aika ohut veri, siis punasoluja saisi olla enemmän, jos
olisin nuorempi. Olleet näin koko aikuisikäni. Kolesterolit ihan ihannearvoissa.

Ile87
Kyllä sillä on merkitystä mitä erikoistietoa sinulla on. Mutta oman vartalon ihanteen suhteen olemme eri päästä ihmisiä. Olet nuori ja sinulle on merkitystä
bodylla. Minulle sillä ei ole enää mitään käyttöä. Ihan vain normaalit laihan miehen lihakset, mutta jalkoihin kävelyvoimaa ja sitkeyttä. Vaikeutena on se, että olen vartalotyypiltäni atleettinen. Minusta on kai aika vaikea saada ruipeloa.
Onhan tässä joka paikka paljon ohentunut. Esim: tänään olen pukeutunut vaimoni
entiseen T-paitaan. Vaimoni on 148 cm ja 50 kg. Paita on stretsiä kyllläkin.
Minä olen nyt 170/69.6. Intistä tänne 5 cm lyhentynyt. Niin paljon nivelet menee
kasaan vuosikymmenten aikana. Mutta ei ole kompelksia pituudesta. Tapani on
sanoa olevani juuri oikean mittainen, muutenhnan se en olisi minä. Kaikki pidemmät ovat pitkiä ja lyhyemmät lyhyitä, mutta oikein pitkäkin aina tapaa
vielä itseään pidemmän. Sitä se pula-ajan niukka ruoka teetti sodan jälkeen.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
la 18.7.2009
0
 

Ei mikään tietty, vaan ihan kokonaisuutena mitä kaikkea on tutkittu ja mitä arvoja saatu. Täydelliseen verenkuvaan ei kuulu elektrolyytti- ja nestetasapainoarvot, jotka käsittääkseni esim. anorektikoilla monesti heittää. Entä kreatiniini, albumiini, ASAT, ALAT, happo-emästasapaino...? Saatko tarpeeksi rautaa, B12-vitamiinia, D-vitamiinia, kalsiumia? (En ole mikään laboratorioanalyytikko, mutta kiinnostunut mitä ihmisen olotilasta voidaan verestä tutkia.)

Jep jep, lyhyet pärjää, minä oon 158 cm ja mies 172 cm, eikä kumpikaan olla tunnettu itseämme liian lyhyiksi... :D
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
la 18.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 377
0
 

Mä en ymmärrä miksi sun täytyy aina perustaa uusi aihe tästä samasta asiasta? Mikset voi ensinnäkkään kirjoitella siihen edelliseen? Ja jos omasta mielestäsi kaikki on oikein ja 1200kcal/vrk ei auta tiputamaan painoa ja haluat kalorit leikata siihe 0-800kcal/vrk ni antaa mennä vaan.

Sun sijassani keskittyisin enemmän urheilemaan, kävely/pyöräilylenkkejä n.3-5krt vko + lihaskuntoa ja jopa hölkkää mikäli pystyy. Ja jättäisin ne ruokakalorit rauhaan.

Tai sitten syöt ns "vääränlaista" ruokaa? Oletko selaillut "dieetti veriryhmällesi" yms tällasia? Ehkä sulla ravintopuolella on jotain häikkää? Eikä paino voi tippua supernopeata vauhtia, tyyliin 1kg/pv ..

Suuressa pudottajassa vauhti tippuu huimasti viikon aikana kisailijoilla mutta
a) he ovat keskimäärin 160 kiloisia
b) he liikkuvat hulluna
c) ruokavalio on kunnossa, kasviksia, täysjyvää, hh+prot+rasvat tasapainossa ja kaikkea löytyy ruokavaliosta.

Faktaa on että jos esim. rasvan karsii pois ruokavaliosta ni kroppa ei halua päästä irti kehon omasta rasvasta sillä rasva on tärkeä sille että kroppamme toimisi. Kalöljykapseleita, lohta, omegaa3/omega6 ja öljyä pitää olla kropalla.

Rasva-aineenvaihdunta ei toimi ilman rasvaa. Aivot eivät toimi ilman rasvaa.

Proteiinit korjaavat lihaksen kudosvaurioita ja pitävät nälkää enemmän loitolla.

Hiilarit ovat hidasta polttoainetta kestävysurheiluun. Hiilareita tarvitaan. Hiilaripitoisia kasviksia, puuroa. Kuituja, vitamiineja.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
la 18.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 1967
0
 

 Krac kirjoitti...
Mä en ymmärrä miksi sun täytyy aina perustaa uusi aihe tästä samasta asiasta?
 Krac kirjoitti...
Aivot eivät toimi ilman rasvaa.
Vastasit omaan kysymykseesi. Viiniä
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
la 18.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 377
0
 

 Hansel kirjoitti...
 Krac kirjoitti...
Mä en ymmärrä miksi sun täytyy aina perustaa uusi aihe tästä samasta asiasta?
 Krac kirjoitti...
Aivot eivät toimi ilman rasvaa.
Vastasit omaan kysymykseesi. Viiniä
REPS. :D
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
la 18.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 55
0
 

 mauku kirjoitti...
 Hansel kirjoitti...
 Krac kirjoitti...
Mä en ymmärrä miksi sun täytyy aina perustaa uusi aihe tästä samasta asiasta?
 Krac kirjoitti...
Aivot eivät toimi ilman rasvaa.
Vastasit omaan kysymykseesi. Viiniä
REPS. :D
Tässä heitin vain kysymyksen ja vastauksen ilmaan, ehkä hänellä tökkii tämä tai sitten löytyy vastaus jostain muualta mutta toi olisi yksi vaihtoehto?

Rasvojen ja hillareitte karsimisesa voi seuraksena olla vähä vihannesmaine olo?
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
la 18.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 1967
0
 


Vierailija
Veriarvot, ruokavalio ja liikunta tulee tänään taululle, kun ne tuntuvat kiinnostavan, mutta vähän myöhemmin.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
la 18.7.2009
0
 


Vierailija
Tässä minun lukemiani verianalyysistä:
AUTOMATIZATION
glucosa 91 70-110
urea 47 10-50
creatinina 1.09 0.73-1.20
acido urico 13.9 3.4- 7.0 tää oli koholla jouhtuen juomattomuudesta
got 27 5-39
gpt 18 5-40
gama gt 42 7-50
fosfatasa alcalina 49 40-129
trigliceridos 115 30-200
colesterol 165 115-220
albumina 4.3 3.7-5.3
PROTEINAS
AUTOMATIZACION
ferritina 284.0 30-400
HEMATOLOGIA
HEMOGRAMA
leucocitos 4.81 4.5-11.5
hematies 4.42 4.5-6.3
hemoglobina 14.3 13.5-18
hematocrito 39.8 % ?
vcm 90 82-98
hcm 32.4 27-33.5
mchc 35.9 30-36
rdw-cv 13.6 %
plaquetas 120 140-450
FOMULA LEUCOCITARIA
neutrofilos 69.4 % 37-74
linfocitos 17.3 20-53
monocitos 9.6 2.5-13
eusinofilos 2.9 0.5-10
basofilos 0.6 0-2
RECUENTO DIFERENCIAL ABSOLUTO
neutrofilos absolutos 3.34 1.8-7.7
.84
.46
.14
.03
COAGULACION
tiempo de protrombina 9.14 8-12.6
actividad de protrombina 85 76-120
ratio intern.normalizado 1.04 0.9-1.2
t. tromboplastina parcial act. 28.37 23-33
PRUEBAS ESPECIALES
allfaproteina 4.33 0.5-8.6


Tässä yhden päivän ateriat sattumalta valittuna:
sokeri 2 g 8,1 kcal
kahvi 150 2,0
paahtoleipä 28 61
oliiviöljy 5 44
edam 40% 10 26
lasten maito
puleva 100 84
vuoristo-
kinkkuviipale 11 34
vesi 500

bratwurst 100 260
kananmuna 2 120 171
parsakaali 156 47
pistaasipähkinä 5 33
sienet 93 21
hasselpähkinä 35 214

sokeri 2 8,1
kahvi 150 2
kuivaliha jerky 26 75
vesi 1500 päivän mittaan
suolaa 3
yht. kcal 1170

Tiedän tässä puuttuu vitamiineja, mutta seuraavan ja sita seuraavan päivän lista
on toisenlainen.
Tässä tuli näin rasvaa 64 %, proteiineja 22 ja hiilareita 14.
Mun mielestä aika onnistunut. Kierto tapahtuu noin viikoittain joka päivä eri
ruoka, lohesta ja katkaravuista alkaen.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
la 18.7.2009
0
 


Vierailija
Kracille:
Kiitos vain ehdotuksistasi, ovat ihan varteenotettavia. Et varmaan muista koko minun laihtumishistoriaani 103 kg alas alle 70 n. viidessä kuukaudessa.
Nyt sitte on tasaisempaa. Kaikkihan alkoi minun täällä todetusta diabeteksesta,
joka saatiin heti lääkityksellä tasaisesti normaalitasolle espanjalaisittain 5.5. tai
n. 100 täkäläisen mittarin mukaan.
Tehokkaita lääkkeitä. Oli helppo laihtua kun ei ollut koskaan nälkäkään. Elimistö
poltteli omia läskejään, syöminen tapahtui vain vaimon sitä halutessa. Minä
söin soija-papuja, raejuustoa ja jugurttia. Kaikki hiilarit pois. Sitten tuli parsa
yms. vähähiilariset vihreät, hedelmät pois jne. No nyt on liha- ja rasvakausi meneillään. Syön tuota vuoristokinkkua tasaamassa päivän kaloreita. On lohta,
kanaa, possua, muita kinkkuja, kananmunia, tonnikalaa, salaattia, pähkinöitä
jne. olen oikein paneutunut ruoan monipuolistamiseen, siten että rasvaa ja proteiineja on aina enemmän kuin hiilareita. Tuossahan edellä näit satunnaisen
päivän syömiset 1000 kcal, joka on nyt uusi tavoitelukema.

Liikuntaa harrastan seuraavasti:
Joka aamu tasan tunnin lenkki rantabulevardilla ja ihan niin kovaa kuin Konosen
tyylillä pääsee, lähes jokapäiväiset kauppareissut, johon sisältyy ajoa Màlagan
liikenteessä, ja hehtaarikaupoissa kävelyä välillä hiljaa ja välillä kovaa. Sitten ihan oikeata työtä, suunnittelutyötä koneella(rassaa aivoja) 0-8 h/vrk, sitten kun
sää on vähän viileämpi, kattoterassilla sellijumppa 1,0 h.(hiki tulee ja hengästyy)
Joka päivä pianonsoittoa ja laulua 3-5 h. (klassisella tyylillä)
Siinähän sitä päivän ohjelmaa onkin ja kilokaloreita on kulutettu keskimäärin 500
/vrk. Minä pidän pyöräilystä erityisesti, mutta täällä se on valitettavasti kotoa
lähtien mahdotonta, täällähän ei ole pyöräteitä, olisi ajettava autojen seassa.
Kyllä sitäkin näkee, mutta on siinä aikamoiset riskit. Sitten tämä maisema kun ei ole pannukakku vaan nousevaa vuoristoa, ei niitä mäkiä nouse enää pyörällä.

Minähän olen kirjoittanutkin siitä uudesta harrastuksestani vuoristopolkujen
vaeltelusta. Nyt kesällä sitä ei kuumuuden takia jaksa, mutta syksymmällä.
Aamulenkkikin on tehtävä niin ajoissa, että aurinko on juuri nousemassa.
Silloin on viileintä, mutta usein sekin on joku 26-28 astetta. Olenhan minä jo
siihen sopeutunut. Huonelämpötilakin pidetään 30 asteessa, kun ei aina jaksa
jäähdyttää, ja maksaakin aika paljon.

Jos ylipainosta jotakin hyötyä on ollut, on vahvat jalkalihakset ja niitä nyt
jumppaan ja kävelen niiden takia. Hölkkäämään en ala vaikka pystyisinkin. Olen
64 v. ja jo yli 5 v. sitten mua varoiteltiin kulutuspinnan loppumisesta polvista.
Syynä se, kun olen ollut 30 v. aktiiviurheilija. Hölkkä kuluttaa polvia eniten.
Nyt on sitten uutta silläkin alalla piikitettävät aineet suoraan niveleeseen ja toinen on joku pieni kiilapala. En ole kuvia nähnyt. Uimahalleja on, jopa yksi kunnallinen, mutta pitkän matkan uinti on puuduttavaa hommaa, ei siinä viihdy.
Onhan mulla meri tossa vieressä, kun vain lämpenisi. Nyt tyynellä 23 C , eli kohta alkaa olemaan uintikunnossa. Jos sitä nyt enää osaa uidakaan kun läskit on pois, taidan painua suoraan pohjaan.

Ei tässä nyt ole mitään ongelmaa. Katson kyllä aina päivän kerrallaan. Vaikka isät
hakkasivat päätään Karjalan mäntyyn, ei meidän ole ihan pakko niin tehdä. On
yhteisöllinen lupa ajatella, ja ajatella, meillä on jopa sananvapaus.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
su 19.7.2009
0
 

 kv3052 kirjoitti...
Onhan mulla meri tossa vieressä, kun vain lämpenisi. Nyt tyynellä 23 C , eli kohta alkaa olemaan uintikunnossa.
Oh, vähän käy kateeksi...! Itkettää ;)
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
su 19.7.2009
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 377
0
 

 
<< Edellinen sivu 1 2 Seuraava sivu >>

Vastaa
Keskustelun päävalikko > Yleinen keskustelu > 1200 kcal/vrk ei toimi, paino ei putoa