Kalorilaskuri

Puolimaratonille toukokuussa 2009?

Puolimaratonille toukokuussa 2009?

Keskustelun päävalikko > Liikunta ja treenaus > Puolimaratonille toukokuussa 2009?

Jos olet jäsen, kirjaudu tästä!

Vastaa

 
Olen itse lähdössä kolmen kaverini kanssa puolimaratonille tuossa puolen vuoden päästä. Lenkillä on tullut käytyä, mutta en toistaiseksi ole juossut 7 kilometriä pitempiä matkoja.

Onko täällä muita puolimaratonille lähtijöitä tai sellaisella jo käyneitä? Onko laihdutuksen ja treenaamisen yhdistäminen helppoa? Heikkeneeköhän juoksutulos jos laihduttaa ja väksinkin menettää lihasta?
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
su 2.11.2008
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 130
0
 

Moi!

Olen kanssa lähdössä puolikkaalle eka kertaa keväällä muutaman likkakaverin kanssa. Teen lenkkejä säännöllisesti ja vähän eri tempolla mutta pisin lenkkini on tähän mennessä ollut ainoastaan 12 km. Harrastan kyllä paljon muutakin liikuntaa ja lenkkeilyä tulee harrastettua 15-20 km, pari kolme kertaa viikossa. Juoksuharrastus on ainakin mulle tuonut mukanaan aika paljon tuskaa...vaikka juoksu on kivaa, roppa pistää aina välillä vähän hanttiin. Tälläkin hetkellä pidän jo kolmatta viikkoa taukoa rasitusvamman takia. Suurin ongelma on lonkat ja polvet. Painoindeksi on 27,5, eli painoa on melkein kymmenen kiloa "yli sallitun". Pitäis vaan saada se paino alemmaksi niin paikatkin rupeis paremmin kestään.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ke 5.11.2008
Viestejä 3
0
 

Moi!
Mulla kans rasitusvammat olleet ongelmana: lonkista toinen vaivailee vieläkin: gluteus mediukset jumissa ja toisessa (ainakin) on aiemmin ollut limapussin tulehdus. Bmi on 25,3 joten muutamaa kiloa minäkin olen täällä tiputtelemassa.
Olen juossut 4 puolimaratonia. Tänä vuonna en vammojen takia yhtään Itkettää
Viime vuonna sain parhaan aikani 2h 1min, mutta harmittaa, kun 2 tuntia jäi alittamatta HCR olisi tarkoitus toukokuussa juosta.
Mistä päin te kirjoittaneet olette kotoisin? Itse lähden Helsinkiin täältä Tampereelta...
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
su 16.11.2008
Viestejä 7
0
 

Juu kaks virallista puolimaratonia on mulla takana ja tuon yli 20 km oon juossu harjotuksissa ties kuinka monta kertaa.

Mun mielestä laihdutuksen ja puolikkaalle treenaamisen voi hyvin yhdistää, kunhan pysyy kohtuudessa eli syö kuitenkin hyvin, sillä energiaa tarvitaan! Se on vaan just ongelma jos ylipaino kuormittaa niveliä. Pahoillaan Itsellä polvet sökönä, vaikka normalaipainonen olenkin, mutta sen siitä saa kun juoksee ilman mitään määrää ja tajuttomia lenkkejä... Eih!

Mun pisin lenkki ennen ekaa puolikasta tais olla 13 km. Ja hyvin meni! Kun juoksin tuon toisen niin mun juoksumäärät olikin sitten jo ihan eri sfääreissä ja paransin aikaani n. 20 minuuttia. Palkinto
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
su 16.11.2008
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 267
0
 

Mulla on tuo juoksuharrastus alkanut tämän vuoden kesällä ja nyt on tavoitteena juosta ensi kesän aikana puolikas maratooni. Tällä hetkellä pisin juoksemani matka on 11,5 km ja yleensä juoksen 8 km molemmin puolin. Välillä lyhyemmän lenkin n 6 km jos ei ole aikaa ja sit välillä kun oikein innostun niin n 10 km.

Mulla ei ole tuota ylipainoa enää eikä oikeastaan mikään paikka ole vielä *koputtaa puuta* ilmaissut rasittumisestaan. Sen olen huomannut että yllättävän nopeasti sitä on kehittynyt tuossa juoksemisessa ja kun vielä keväällä en suunnilleen jaksanut lyhtypylväiden väliä pidemmälle juosta Lenkille! niin nyt ei enää viitsi kävellä vaan pitää laittaa juoksuksi.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
su 16.11.2008
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 38
0
 

Mä kans huomasin edistyksen todella nopeasti sillon kun aloitin juoksemisen. Nimimerkillä "Ennen en jaksanut juosta edes varttia putkeen; Nykyään juoksen useiden tuntien treenejä". :D
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
su 16.11.2008
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 267
0
 

Mulla kanssa tarkoitus osallistua puolimaratoniin toukokuussa. Aloitin juoksemisen heinäkuun lopussa ja samantien jäin koukkuun. Juoksen rauhallisella temmolla sellasia 9-12km juoksuja, joskus lyhyempiäkin nopeemalla tahdilla.
Liikuntaa on tullut harrastettua aina, mutta nyt toi hölkkä on kyllä ykkösenä.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ma 2.2.2009
Viestejä 1
0
 

Tavoitteena on kolmas puolimaraton (HCR) toukokuun alussa. Eka puolimaraton (HCR2008) meni aikaan 2.48 (treenit meni vähän lössöksi mutta maksettu oli niin oli pakko mennä, suosittelen samaa taktiikkaa :) ). Ihana tunne kun pääsi maaliin! Kävelin ylämäet, sillä pelkäsin etten jaksa koko matkaa.
Toka puolikas oli sitten Viiden tunnelin puolimaraton aikaan 2.17 ja kävin vetäsemässä kokonaisenkin Ahvenanmaalla (se on hullun hommaa sanon ma, mutta ilmoittauduin kyllä toiseenkin :) .)
Kevään HCR:n aikatavoitteena on 2 tuntia.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
to 19.2.2009
Viestejä 1
0
 

Hei.

Mitkäs fiilikset on tällä hetkellä juoksu suhteen? Toukokuuhun ei ole enää pitkä matka.

Itse olen hölkötellyt läpi pari kokonaista ja kaksi puolikasta maratonia. En ole mikään himojuoksija, mutta luontaisesti taipuvainen noihin kestävyyslajeihin. Superpaljon en ole treenannut yhdellekään vaikka aiheellista olisi ollutkin.

En tiedä mitenkä tiukalla dieetillä olet, mutta voisi kuvitella että varsinkin tiukempi laihduttaminen vie tehoa pois itse juoksulta.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ti 24.3.2009
Viestejä 3
0
 

Löysin tällaisen vanhan ketjun. Asia on nyt minulle ajankohtainen. Tarkoitus on juosta ensi toukokuussa puolimaraton. Onko laskurissa muita, jotka aikovat juosta matka kevään/kesän aikana? Tai jotka ovat jo konkareita näissä juoksuissa? Paljonko pitäisi harjoitella, että se olisi riittävästi? Vähän jännittää kyllä jo etukäteen. Olen tehnyt projektista tarkoituksella julkisen tuttaville/ystäville. Nyt ei voi enää perääntyä Lenkille! Jaksan kyllä jo tässä vaiheessa hölkötellä tuon läpi, mutta tosi hiljaista vauhtia. Kesällä tein kokeilun ja aikaa meni 3h Kofeiini Tosin otin kyllä varman päälle, että jaksan hölkätä koko matkan. Eikä tarvinnut laittaa kävelyksi.
Kirjoita vastausVastaa tähän viestiin
ti 1.1.2013
Aktiivisuus foorumissa ja ryhmissä
Viestejä 103
0
 

 

Vastaa
Keskustelun päävalikko > Liikunta ja treenaus > Puolimaratonille toukokuussa 2009?